Maaltijd: Avondeten

Linzen met zeekraal, ui, bospaddestoelen en tomaat

Van mijn dietiste moest ik meer zeekraal eten om mijn tekorten in jodium en vitamine A en B aan te vullen. Opzich is zeekraal best lekker, maar het is zo’n ingrediĆ«nt wat ik normaal spontaan koop. Als ik heb gewandeld op schorren en slikken vind ik het wel lekker om onderweg op te knauwen, maar in de supermarkt denk ik… Verder lezen →

Bulgur met zalm en sla

Okay, vandaag is de eerste dag dat ik mijn avondmaal heb aangepast om bij te sturen in mijn voedingsstoffen. Ik zag mijn vitamine-B2 en vitamine-D tekorten met de dag oplopen. Daarom een flinke hap gerookte zalm vandaag. Eigenlijk stonden er lekkerbekjes op het menu, maar ik kwam er eindelijk achter welke vis nu echt gezond is: makreel, haring, zalm, heilbot,… Verder lezen →

Wortel-Venkelsoep

Vanmorgen wandelde ik met mijn moeder over de markt in een Frans dorpje. Ze bekende bij de groentekraam dat ze nog nooit venkel had gegeten. Ik heb er natuurlijk gelijk een gekocht! Omdat we nog veel wortels hadden, lag een wortel-venkelsoep voor de hand. De soep is makkelijk en snel klaar te maken, vooral als je zoals ik soms een… Verder lezen →